شودالون

فعالیت در حوزه ی بوم گردی و گردشگری

فعالیت در حوزه ی بوم گردی و گردشگری

شودالون

فعالیت درعرصه بوم گردی زیر نظر اداره محترم میراث فرهنگی و گردشگری

مزایای زیست محیطی بوم گردی

چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳ ق.ظ

مزایای زیست محیطی بوم گردی در ایران به مراتب زیاد است. در ابتدا این مورد وجود نداشت، اما با گذشت زمان، بوم گردی به عنوان راهی برای حفظ مناطق طبیعی در ایران دیده می شود. تفسیر بوم گردی به عنوان وسیله ای برای حفاظت، منجر به طرح های مختلفی شده است. بنابراین، بوم گردی انگیزه بیشتری برای حفاظت از منابع طبیعی ایجاد می کند.


بوم گردی در ایران همچنین تلاش های فردی را بر اساس حفاظت از محیط زیست در چارچوب توریست بوم گرد تشویق می کند. در تعریفی بوم گردی به معنای آموزش و مسافرت مسافران است. بنابراین، با تجربه دست اول زیبایی طبیعت و بدور از شهر، گردشگران ممکن است به خانه بازگردند در حالیکه مایل به انجام بیشتر برای کمک به حفاظت از محیط زیست هستند. راهنمای تورهای اطلاع رسانی و جزوات آموزشی می تواند گردشگران را به تبدیل شدن به دوستدار محیط زیست، در نتیجه ترویج تلاشهایی برای حفاظت زیستی در سراسر ایران و جهان نماید.

تمایل بوم گردان برای حفاظت از منابع طبیعی در حال افزایش است و  در قالب تورهای بوم گردی به عنوان جایگزینی برای صنایع آسیب زا به محیط زیست عمل کرده است. پشتیبانی متخصصین گردشگری و بوم گردی برای حفاظت از محیط زیست انجام می گیرد. برای حفظ مناطق حفاظت شده که در حال حاضر زیر تخریب کشاورزی، صنایع چوب و یا صنایع معدنی هستند.


بوم گردی به این معنی کاوش زیبایی طبیعت و کشف تاریخ غنی از یک منطقه می باشد، فعالیت هایی که سالها لذت مداوم را به ارمغان می آورد.

بوم گردی فعالیت های سفر یا گردشگری است که با احترام و محافظت از دنیای طبیعی و مردم صورت می پذیرد. به طور گسترده، این به معنی حمایت از شیوه های سازگار با محیط زیست، اجتناب از تورها یا جاذبه هایی است که به زمین و یا موجودات زنده آسیب می رساند و به فرهنگ و جوامع محلی احترام می گذارند. بوم گردی می تواند بسیاری از چیزهای مختلف را پوشش دهد، اما زمانی که به درستی انجام شود، باید به هدف حفاظت از زمین و ترویج شیوه های پایدار که برای همه مفید است، خدمت کند.

هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات مدت دار مانند عید نوروز و مسافرت های تابستانی، از واژه سفر و یا گردش استفاده می شود. در حالی که بسیاری از ما می دانیم که بوم گردی و طبیعت گردی به معنای پیوستن به شیوه های مسئول محیط زیستی مانند محدود کردن زباله ها و حفاظت از مناطق طبیعی است، ما شاید نمی فهمیم این موضوع چه ارتباطی با گردشگری دارد یا چه ارتباطی دارد. در سرتاسر جهان یک جنبش رو به رشد در جهت پایداری در تمامی حوزه های زندگی وجود دارد و سفر و گردشگری هم متفاوت نیست. هتل های سبز با ایجاد کمترین زباله، کسب و کارهایی که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند و شهرها را تشویق به بازیافت می کنند. همه این اقدامات به ما کمک می کنند که سیاره ما به خوبی به نظر برسد و سالم بماند.

 

تالیف و گردآوری: مرکز گردشگری و بوم گردی شودالون تربت حیدریه



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی